Tilbudet på AKT Svipp varierer fra kommune til kommune, men felles er at AKT Svipp er en samkjøringstjeneste som baserer seg på at turene forhåndsbestilles. Kunden har likevel stor fleksibilitet i forhold til bestillingstidspunkt, hentetidspunkt og servicenivå. Les mer om samkjøringstjenesten AKT Svipp
Du kan bestille en Svipp-tur på ulike måter:
Bestillingsløsningen svipp.akt.no
Du bestiller enkelt en reise i bestillingsløsningen svipp.akt.no ved å trykke på knappen nedenfor. Bestillingen gjennomfører du enten på din mobiltelefon eller pc. Følg stegene i bestillingsskjemaet.
svipp.akt.no
Telefonbestilling på 907 16 815
Du kan også ringe vårt kundesenter på telefon 907 16 815 for å bestille din reise. Reisen må bestilles mellom kl. 07.00 og kl. 17.00 mandag til fredag, lørdag mellom kl 10.00-17:00. Bestilling senest 60 minutter før avreisetidspunkt.
Merk at du uansett bestillingsmåte må ha en telefon som minimum kan motta SMS, slik at vi kan holde kontakt med deg angående din bestilling. Vi anbefaler likevel at du har en smarttelefon (uavhengig av type/leverandør) for at vi skal kunne levere en best mulig tjeneste til deg.
I listen nedenfor må du trykke på feltet med pilen som peker nedover og tilhørende tekst, for å åpne opp for mer informasjon om bestillingsmåtene for AKT Svipp.
Fremgangsmåte for bestilling av reise i ny bestillingsløsning svipp.akt.no
Bestillingsløsningen er en "web-app" som utnytter de nyeste og mest moderne webfunksjonene for å levere en app-lignende opplevelse, men på en vanlig nettside.
Bestillingsmåter AKT Svipp
- Gå til bestillingsløsning i nettleseren på web eller mobiltelefon
- Skriv inn svipp.akt.no i nettleseren din, enten på pc eller mobiltelefon
- I første bilde trykker du knappen "Gå videre"
- Bestille reise i AKT Svipp:
- For å bestille en reise i AKT Svipp:
- Trykk på knappen "Bestill reise"
- Skriv inn hvor du ønsker å reise fra (adresse/sted). Merk at husnummer først blir et valg etter at du har skrevet inn veiadressen (og hvor du da kan velge veiadresse i forhold til postnummer)
- Skriv inn hvor du ønsker å reise til (adresse/sted). Merk at husnummer først blir et valg etter at du har skrevet inn veiadressen (og hvor du da kan velge veiadresse i forhold til postnummer)
- Angi om du har spesielle reisebehov knyttet til rullestol/rullator eller assistanse til å bli hentet ved døren (også til å bæring av handleposer til dør)
- Angi hvor mange passasjerer som skal reise sammen på bestillingen (også ledsager).
- Totalt antall reisende innbefatter deg som reiser og eventuelle ledsagere.
- Merk at AKT Svipp er en samkjøringstjeneste, det kan derfor kan derfor komme andre bestillinger som gjør at bussen henter andre reisende på samme tur som du har bestilt på
- Velg tidspunkt og klokkeslett for henting eller ankomst
- Du må oppgi et telefonnummer hvor vi kan holde kontakten med deg angående bestillingen. Når du har oppgitt telefonnummer får du en engangskode på SMS til det oppgitte telefonnummeret
- Velg dato og klokkeslett for når du enten ønsker å bli hentet på oppgitt avreisested eller når du ønsker å ankomme bestemmelsesstedet. Du får så angitt et tidsrom for når vi kan komme og hente deg. Merk at det kan være et slingringsmonn på opptil 15 minutter
- Bekreft opplysningene som er gitt
- Bekreft bestillingen og opplysningene du har gitt ovenfor ved å trykke på knappen for Bestill
- Du kan avbryte bestillingen ved å trykke på Avbryt i øverste høyre hjørne
- Oversikt over min konto og support
- På knappen for Min konto og support får du opplysninger om og kan endre:
- Min konto (inneholder informasjon om)
- Fornavn Etternavn
- Telefonnummer
- Mine neste turer
- Mine tidligere turer
- Last ned min info
- Slette konto?
- Logg ut
- Språk
- Velg norsk eller engelsk
- Om AKT Svipp
- AKT Svipp er en samkjøringstjeneste, uten fast ruteplan. Tjenesten er basert på forhåndsbestilling fra deg som ønsker å benytte tilbudet.
- Support
- Få hjelp her, tar deg til websiden: support AKT Svipp
- Personvern: Få oversikt over personvern i AKT Svipp, tar deg til websiden Personvern AKT Svipp
- Teknisk info gir opplysninger om hvordan du har gjennomført bestillingen og hvilken type teknologi du har benyttet
TIPS: Last ned ikon til din hjemskjerm på mobilen, akkurat som en app
Du kan enkelt laste ned og legge til svipp.akt.no på hjemskjermen på din mobiltelefon, slik at du alltid har løsningen lett tilgjengelig (på samme måte som dine nåværende apper). Se nærmere informasjon om hvordan legge svipp.akt.no til på hjemskjermen på din mobiltelefon.
Bestill reise på bestillingstelefon:
Du kan også nå våre kundekonsulenter på telefon for å bestille din reise. Reisen må bestilles mellom kl. 07.00 og kl. 17.00 mandag til fredag, lørdag mellom kl 10.00-17:00, på telefon 907 16 815. Bestilling senest 60 minutter før avreisetidspunkt. Ved bestilling må du oppgi:
- Navn, adresse og fødselsår
- Ønsket tidspunkt for henting og eventuelt retur
- Om du har med følge og/eller rullestol/rullator
Legg til ikon for AKT Svipp på din mobiltelefon
Du kan laste ned og legge til bestillingsløsningen svipp.akt.no på hjemskjermen på din mobiltelefon.
Bestillingsløsningen er en "web-app" som utnytter de nyeste og mest moderne webfunksjonene for å levere en app-lignende opplevelse, men på en vanlig nettside. Dermed fungerer løsningen som en app, som du alltid har lett tilgjengelig. Det er da bare å trykke på ikonet for AKT Svipp, slik at du kommer direkte inn i bestillingsløsningen svipp.akt.no
Slik laster du ned ikon for AKT Svipp til mobilskjermen
For å være sikker på at du alltid har bestillingsløsningen svipp.akt.no lett tilgjengelig på din mobiltelefon, last ned ikonet for AKT Svipp til mobilskjermen.
Last ned ikon for AKT Svipp til iOS (I-phone)
- Start Safari
- Gå til nettsiden «svipp.akt.no»
- Trykk på ikonet merket med gul ring nederst i bilde under.
- Bla ned i dialogvinduet til du finner «Legg til på Hjem-skjermen» merket med gult i bildet under:
Last ned ikon for AKT Svipp til Android
- Start nettleser
- Gå til nettsiden «svipp.akt.no»
- Trykk på ikonet merket med gul ring i bilde under
- Trykk på «Installer» slik at app-en blir lagt til på skjermen.
Kartet illustrerer hvor du finner AKT Svipp i ulike områder på Agder. Tilbudene på AKT Svipp varierer fra kommune til kommune i forhold til hvem som kan benytte tilbudet og hvilke dager og tidspunkt tilbudet er tilgjengelig. Klikk i kartet for å få mer informasjon om tilbudet i kommunen du søker. For nøyaktige avgrensninger i områdene hvor AKT Svipp kan benyttes, se bestillingsløsningen svipp.akt.no
AKT Svipp er et prøveprosjekt som er opprettet for å forbedre transporttilbudet og gi nye reisemuligheter for reisende i ulike områder på Agder. Tilbudet på AKT Svipp varierer fra kommune til kommune, men felles er at AKT Svipp en samkjøringstjeneste, ofte uten fast ruteplan, men som baserer seg på at turene forhåndsbestilles. Les mer om hvor og hvordan du kan reise med AKT Svipp på Agder
Som kunde på AKT Svipp har du stor fleksibilitet i forhold til bestillingstidspunkt, hentetidspunkt og servicenivå- En minibuss/drosje henter deg hjemme og kjører deg frem og tilbake dit du ønsker, innenfor det avgrensede området.
- Minibusser/drosjer er tilrettelagt for rullator og rullestol, oppgi dette i bestillingen.
- Vær klar til oppsatt hentetidspunkt. Er transporten forsinket, blir du varslet om dette på din telefon.
- Husk å beregne god tid dersom du har en avtale til et gitt tidspunkt. Reiseruten legges opp etter øvrige bestillinger som kommer inn.
- Sjåførene på AKT Svipp er stort sett ordinære sjåfører i busselskapene. Du vil derfor kunne møte forskjellige sjåfører fra tur til tur.
Les mer om samkjøringstjenesten AKT Svipp
Personvern i AKT Svipp
Les mer om hvordan vi behandler personopplysninger i AKT Svipp